دستگاه خشک کن میوه و سبزی

دستگاه خشک کن میوه و سبزی

دستگاه خشک کن میوه و سبزی با مکانیزم های حرارتی، انجمادی، خورشیدی و … به منظور کاهش رطوبت محصولات و افزایش ماندگاری آن در خطوط تولید میوه و سبزی خشک به کار گرفته می شود.

انواع دستگاه های خشک کن

 دستگاه های خشک کن میوه و سبزی در مدل های مختلف و با مکانیزم های متفاوتی ساخته می شوند و مهم ترین بخش خط تولید میوه خشک را تشکیل می دهند.

 دستگاه های خشک کن انجمادی یا تصعیدی، دستگاه خشک کن حرارتی، خشک کن خورشیدی و دستگاه خشک کن وکیوم  از جمله خشک کن هایی هستند که برای خشک کردن میوه و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه خشک کن انجمادی

دستگاه خشک کن انجمادی جزو گرانترین در این نوع دست خشک کن ها  می باشد در این دستگاه با ا انجماد محصولات و سپس تبدیل مستقیم یخ به بخار(تصعید) رطوبت موجود در میوه ها از آن خارج شده و محصول نهایی کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت.

دستگاه خشک کن حرارتی

 دستگاه های خشک کن با عملکرد حرارتی بسیار پراستفاده و محبوب می باشند. این دستگاه در ظرفیت های مختلف برای خشک کردن انواع میوه و سبزی توسط شرکت های بسیاری در ایران ساخته می شود. 

 دستگاه های خشک کن حرارتی با استفاده از یک منبع گرما و هدایت این گرما توسط فن های گردش هوا، سبزیجات و میوه ها را خشک میکنند. 

سوخت مورد استفاده توسط منبع گرما معمولا برق، گاز، گازوئیل و زغال سنگ می باشد.  این دستگاه ها در مدل‌های کابینی و تونلی توسط شرکت های مختلفی ساخته می شوند.

دستگاه خشک کن صنعتی

دستگاه خشک کن کابینی

دستگاه های خشک کن کابینی همانطور که از نام آن پیداست دارای کابین هایی است و سینی های حاوی میوه تازه یا سبزیجات درون آن قرار می گیرند. یک منبع گرما که میتواند المنت های برقی یا مشعل گازی یا گازوئیلی باشد حرارت مورد نیاز برای خشک شدن میوه ها یا سبزیجات را تولید می کند و فن هایی این گرما را به قسمت های مختلف کابین و در بین سینی ها منتقل می کند. 

گرمای موجود در کابین باعث خارج شدن رطوبت از محصول  می شود و این رطوبت توسط فن هایی از دستگاه خارج می شود.  این فرایند باید تا زمانی ادامه پیدا کند که رطوبت میوه به اندازه دلخواه برسد و خشک شود.

این دستگاه در ظرفیت های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی ساخته می شود. در دستگاه خشک کن صنعتی تعداد کابین ها و در نتیجه تعداد سینی ها بیشتر خواهذ بود

دستگاه خشک کن تونلی

برای خشک کردن میوه، سبزی و صیفیجات در تناژ بالا از دستگاه خشک کن تونلی استفاده می شود. این دستگاه به صورت پیوسته کار می کند یعنی محصول از یک سمت دستگاه توسط نوار نقاله وارد تونل شده و پس از خشک شدن از سمت دیگر دستگاه خارج می شود.

دستگاه خشک کن تونلی

انتخاب بهترین دستگاه خشک کن برای میوه و سبزی

در هنگام انتخاب دستگاه خشک کن میوه و سبزی باید این نکته را بدانید که دستگاهی را انتخاب کنید که میوه و سبزی شما را با بهترین کیفیت ممکن خشک کند. یعنی کاملا یکدست و با حفظ رنگ، بو و طعم محصول و در طی زمان مناسب.

علاوه بر کیفیت محصول خروجی قطعات به کار رفته در دستگاه نیز اهمیت دارد و استفاده از قطعات مناسب و بالا بودن کیفیت ساخت دستگاه سبب افزایش طول عمر دستگاه می شود.

دستگاه خشک کن باید مصرف سوخت پایینی داشته باشد تا استفاده از آن صرفه اقتصادی داشته باشد.

در دستگاه های خشک کن قدیمی تر به اپراتوری نیاز بود تا مدام به دستگاه سر بزند و شرایط را بررسی کند همچنین زمان خشک شدن محصول، بصورت تجربی مشخص می شد. دستگاه های هوشمندی طراحی شده اند که  این دشواری ها را برای تولید کننده وجود نداشته باشد.

 دستگاه باید دارای گارانتی و خدمات از شرکت سازنده باشد. 

بهتر است دستگاه خشک کن را با توجه به بودجه، فضای کار، میزان تولید و … خودتان انتخاب شود.

انتخاب بهترین دستگاه خشک کن برای میوه و سبزی

دستگاه خشک کن به نظر ساختار ساده ای دارد اما در واقعیت اینطور نیست. برای یکدست خشک شدن محصولات(سیستم سیرکولاسیون) و هوشمند عمل کردن دستگاه خشک کن، محاسبات و طراحی های بسیار دقیقی بر روی این دستگاه انجام می شود پس در هنگام خرید دستگاه دقت کنید.

از شرکت هایی خرید کنید که امکان بازدید و گرفتن تست از دستگاه خشک کن خود را به شما می دهند در این صورت خیالتان از بابت کیفیت و عملکرد دستگاه آسوده خواهد بود.

شرکت آراد ماشین از سازندگان موفق در ایران است که دستگاه های خشک کن خود را با دو سال گارانتی، ده سال خدمات پس از فروش، نصب، راه اندازی و آموزش رایگان به مشتریان خود ذر سراسر ایران و کشورهای دیگر عرضه می کند. با حضور در کارخانه امکان مشاهده و تست گرفتن از دستگاه ها وجود دارد. ارائه مشاوره تخصصی رایگان برای را اندازی کسب و کار تولید میوه خشک نیز از خدمات ویژه این شرکت می باشد.

تولید میوه خشک
نوشتهٔ بعدی
دستگاه بسته بندی میوه خشک

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست