راه اندازی خط تولید شیره انگور

برای راه اندازی خط تولید شیره انگور Grape Syrup Processing علاوه بر داشتن سرمایه ی لازم جهت فراهم نمودن محیط و فضای لازم و دستگاه های مورد نیاز، باید از دانش و آگاهی لازم جهت شروع و قدم گذاشتن در این مسیر برخوردار بود که به یک سود حاشیه ای خوب دست پیدا کرد.

در این مقاله قصد داریم شما را با مراحل راه اندازی خط تولید شیره ی انگور آشنا کنیم و به توضیح دستگاه ها و دیگر اطلاعاتی که در این مسیر لازم است، بپردازیم.

  1. خواص و موارد استفاده ی شیره انگور کدام ها هستند؟
  2. چه کارها و تجهیزاتی برای راه اندازی خط تولید شیره انگور لازم است، انجام گیرد؟
  3. دستگاه های مورد نیاز برای گرفتن شیره انگور کدام ها هستند؟
  4. مراحل تولید شیره ی انگور به چه صورت است؟
  5. قیمت دستگاه ها و راه اندازی خط تولید شیره انگور چقدر است؟

خواص و موارد استفاده ی شیره انگور کدام ها هستند؟

شیره انگور به دلیل خواص مفید و کاربردی که در بین مردم ایران دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته و از این رو کارخانه ها و کارگاه های صنعتی زیادی در راستای تامین نیاز بازار تاسیس شده اند.

از جمله خواص انگور می توان به تصفیه ی خون، رفع کننده یبوست، موثر در درمان نقرس، تمیز کننده ی ریه و سینه، رفع کننده خستگی، کاهش دهنده لخته های خونی، درمان ورم معده و ریه اشاره کرد.

از این رو با گرفتن شیره ی انگور علاوه بر حفظ این خواص می توان به عنوان شیرین کننده ی طبیعی جهت تولید نوشیدنی های سالم و بهداشتی، برای رنگ دهی غذا و دارو، تولید سرکه و الکل، به همراه دسر و بستنی، شیرین کننده در صنعت نانوایی شکلات و شیرینی پزی و … استفاده کرد.

انگور

چه کارها و تجهیزاتی برای راه اندازی خط تولید شیره انگور لازم است، انجام گیرد؟

برای راه اندازی خط تولید شیره انگور ابتدا باید دانش و آگاهی لازم را کسب کرد، سپس با سرمایه ی حداقلی جهت تهیه ی مکان مناسب، خرید دستگاه های مورد نیاز، حداقل نیروی انسانی را در نظر گرفت و مجوز های لازم از صنایع غذا و دارو را جهت شروع و قدم گذاشتن در این مسیر اخذ کرد.

دستگاه های مورد نیاز برای گرفتن شیره انگور کدام ها هستند؟

دستگاه ها و تجهیزات لازم جهت گرفتن شیره انگور به شرح زیر است:

  • دستگاه شستشو
  • دستگاه دان کن
  • دستگاه آبگیری
  • دستگاه پرکن
  • دستگاه لیبل
  • دستگاه شیرینگ و بسته بندی

مراحل تولید شیره ی انگور به چه صورت است؟

در مرحله ی تولید شیره ی انگور ابتدا انگور ها را در وان شستشو جهت آبکشی و ید زنی قرار می دهند و پس از آن وارد دستگاه دان کن جهت خوشه گیری انگور می شود و توسط نوار نقاله به سمت دستگاه های آبگیری هدایت می شود.

دستگاه آبگیری ماردون پرسی در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید می شوند که بعد از قرار گیری انگور در دستگاه، توسط ماردون فشار حداکثری به محصول وارد و آب انگور گرفته می شود.

پس از شفاف سازی آب انگور و با تغلیظ کردن تحت خلاء توسط دستگاه های پرکن درب محصول گذاشته می شود و توسط دستگاه لیبل، لیبل های لازم انجام و بسته بندی توسط دستگاه شیرینگ صورت می گیرد.

قیمت دستگاه ها و راه اندازی خط تولید شیره انگور چقدر است؟

برای برآورد هزینه راه اندازی خط تولید شیره انگور باید به تعداد ظرفیت ورودی و خروجی محصول تولید شده رسید که روزانه، ماهانه و سالانه به طور منظم و ثابت چقدر خروجی می تواند داشته باشد و البته براساس ظرفیت دستگاه های خریداری شده می توان یک کارگاه تولیدی و کارخانه ی صنعتی را راه اندازی کرد چرا که هنوز بازار برای کار در این زمینه اشباع نشده و حداقل سود حاشیه ای آن بسیار مناسب و خوب می باشد.

در پایان می توان گفت که شیره ی انگور یک فرآورده ی با ارزش غذایی است که فرآوری آن به روش صنعتی هر روزه در حال گسترش است و به دلیل وجود استان های مختلف جهت تامین محصول انگور از قبیل: خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، همدان و.. می توان به عنوان فرصت یک سرمایه گذاری ارزشمند جهت تامین بخشی از تقاضاهای داخلی و صادرات به خارج از کشور در نظر گرفت.

راه اندازی خط تولید رب گوجه فرنگی

در این مقاله قصد داریم شما را با مقدمات لازم راه اندازی خط تولید رب گوجه فرنگی Tomato Paste Processing، آشنا کنیم تا کسانی که درصدد راه اندازی هستند به شناخت کامل و آگاهی در این زمینه دست پیدا کنند. درابتدا با پاسخ دادن به سوالات مطرح شده ی زیر شما را با روند راه...

راه اندازی خط تولید سبزیجات خشک

برای راه اندازی خط تولید سبزیجات خشک dry vegetable نیازمند افزایش آگاهی و اطلاعات در این زمینه هستیم که در این راستا متحمل زیان و خسارت نشویم و سعی کنیم به سود حاشیه ای و خوب این کار دست یابیم. در این مقاله سعی داریم به ارائه ی اطلاعات و چگونگی شروع در این کسب...

معرفی کسب و کار

راه اندازی خط تولید میوه خشکراه اندازی خط تولید میوه خشک نیازمند بررسی کامل چالش ها و موانعی است که ممکن است بر سر راه یک تولید کننده پبش آید همچنین برای شروع این کار باید از افراد متخصص مشاوره گرفت. انتخاب دستگاه های مناسب برای این کار نیز بسیار اهمیت دارد در انتخاب دستگاه…...

راه اندازی خط تولید و بسته بندی حبوبات

 راه اندازی خط تولید و بسته بندی حبوبات نیاز به بررسی و تحقیق کافی در رابطه با چالش های این شغل سرمایه مورد نیاز دستگاه های مناسب برای این کار نیروی انسانی لازم دارد.  حبوباتی مانند نخود عدس ماش لپه و غیره از مواد غذایی پر مصرف می باشند که درصد زیادی از این محصولات...

راه اندازی خط تولید میوه خشک

راه اندازی خط تولید میوه خشک به دلیل بازار فروش خوب در داخل خارج از کشور، سود خوبی برای تولید کنندگان این محصول خواهد داشت.  تولید میوه خشک هم مانند بسیاری از کارهای دیگر خالی از چالش و سختی نیست اما با بررسی شرایط، مشاوره با افراد متخصص و تولید محصول با کیفیت حتماً جایگاه...

صفحه اصلی جدید

راه اندازی کسب و کارهای بزرگ و کوچک هر آن چیزی که نیاز است بدانید... از اینجا شروع کنید معرفی مشاغل معرفی دستگاه ها مشاوره رایگان معرفی شرکت های سازنده معرفی بهتریندستگاه های صنعتیشرکت های ماشین سازیکسب و کاردر این سایت کلیه اطلاعات لازم برای راه اندازی کسب و کارهای مختلف مانند تولید و بسته...

وبلاگ

وبلاگ فروش ویژه دستگاه میوه خشک کن صنعتی و سیل وکیوم؛ تابستان ۱۴۰۲ (قیمت‌های استثنایی)ژوئن 22, 2023به نقل از همشهری آنلاین، بازار فروش دستگاه میوه خشک کن و سیل وکیوم داغ است و مطمئناً شما نمی‌خواهید که از این غافله عقب بمانید! قیمت‌های ارائه شده برای…بیش تر بخوانید دستگاه بسته بندی میوه خشکسپتامبر 4, 2021دستگاه...

فهرست